20101004

Ma volt az első napom a sushi bárban, - nem lesz ez rossz. Csak amikor nincs senki, akkor unalmas kicsit, de mindenképp kényelmesebb, mint a konyha. És a zárás kicsit macerás, de annyira nem vészes.
Ma karaage bentot ebédeltem, holnapra pedig a Kölyök rendelt egyet. És elvertem egy csomó pénzt teákra, mert mindet ki kell próbálni, ugye... -.-" de finomak is, bár nekem majd minden tea ízlik... szal vettem rizsest meg gránátalmásat, licsist és mangósat is. :D

Ezek meg legújabb botanikai kedvenceim:
-Fűzugoly-
Monotropastrum globosum


Monotropastrum humile - Ginryousou - ギンリョウソウ or 銀竜草 - silver dragon grass or yureitake -ユウレイタケ - ghostly fungus.
Meglehetősen pongyolán fogalmazva mycorrhizán (- bizonyos fák gyökerével szimbiózisban élő gombák szövedéke) élősködő virág (obligát myco-heterotróf), azért nincs benne semmi klorofill - emiatt a kísérteties fehér színe. Nagyon cool, sztem, főleg a szemgolyóra hajazó verzsön. ^___^ Márcsak emiatt is el kell mennem egyszer Japánba, hogy saját szememmel láthassam és lefotózhassam! *____*

Ezeket a képeket meg csak úgy: Jizo szobrocskák



Jizo az egyik legnépszerűbb Bódhiszattva Japánban. És nekem is személyes kedvencem ^^ Aki ugyan megvilágosodott, de megtagadta a Buddhává válást és a földön maradt addig, amíg az összes létező lény el nem éri a megvilágosodást, és ő majd utolsónak lép be Amida Buddha paradicsomába.
A gyermekek védelmezője (mind az élő babáké, mind az elhalálozott vagy éppen elhajtott - ún. vízgyerekek- meg nem született magzatoké), és várandós kismamáké, tűzoltóké, vándoroké, utazóké. Nagyon édes. ^^
El is döntöttem, muszáj festenem majd egy Jizo-s képet.
Valamikor...


És az origami verzió.

No comments:

Post a Comment